Regulamin Cmentarza Parafialnego w Żabnicy
- Właścicielem cmentarza jest Parafia Rzymskokatolicka pod wezwaniem Matki Bożej Częstochowskiej.
- Administratorem cmentarza jest Ksiądz Proboszcz, który zarządza nim samodzielnie lub przez pełnomocnika.
- Cmentarz jest miejscem świętym, spoczynku osób zmarłych oraz miejscem modlitwy, dlatego Kościół otacza je szczególną opieką. W tym miejscu obowiązuje zachowanie ciszy i powagi.
- Czas i rodzaj pogrzebu, rodzaj grobu, miejsce na cmentarzu uzgadnia się z administratorem cmentarza w kancelarii parafialnej, gdzie należy złożyć oryginał aktu zgonu z Urzędu Stanu Cywilnego.
- Wykonywanie wszelkich prac na cmentarzu a w szczególności; usługi pogrzebowe, budowlane, kamieniarskie powinny być uzgodnione z zarządcą cmentarza.
- Zarządca cmentarza pobiera opłaty za wyżej wymienione prace według aktualnie obowiązującego cennika.
- Wysokość opłat wynika z kosztów utrzymania cmentarza.
- Za miejsce cmentarne /grób, grobowiec/pobierane są opłaty na okres 20 lat.
- Opłacający miejsce cmentarne staje się dysponentem grobu i otrzymuje imienne pisemne potwierdzenie wpłaty od administratora cmentarza.
- Każdy grób powinien mieć swojego dysponenta. Przez dysponenta grobu rozumie się osobę, która opłaciła miejsce grzebalne i jest uprawniona do podejmowania decyzji w sprawie grobu.
- Wysokości opłat za miejsce grzebalne są dostępne w kancelarii parafialnej gdzie załatwia się wszystkie formalności związane z pogrzebem i pracami na cmentarzu.
- Po zakończeniu prac wykonawca zobowiązany jest do uprzątnięcia miejsca i wywozu wszystkich pozostałych materiałów i gruzu a także naprawy szkód powstałych w czasie robót.
- Śmieci wyrzucamy do śmietnika. Zabrania się pozostawiania śmieci poza śmietnikiem lub wyrzucania ich za ogrodzenie cmentarza.
Regulamin obowiązuje od 1 stycznia 2013 roku.